Nový Arteon je gran turismo, ideálny pre dlhé vzdialenosti. Nový, voliteľne dostupný adaptívny tempomat ACC s reguláciou otáčok poskytuje zvýšený komfort na dlhé vzdialenosti.
Doposiaľ bol asistenčný systém známy čisto ako tempomat, čiže nastavenie požadovanej rýchlosti a to je všetko. V rámci systémových limitov môže adaptívny tempomat ACC prebrať brzdenie a zrýchlenie. Ktokoľvek, kto viedol vozidlo s „ACC“ si však želal, aby systém mohol „premýšlať“ a zohľadňovať aj zákruty a rýchlostné limity a tak dodal ešte väčší komfort. Arteon je prvý Volkswagen, ktorý reaguje na zákruty či rýchlostné limity a integruje (prenáša ich do adaptívneho riadenia rýchlosti).
A ako funguje takéto niečo? ACC zabudovaný v tomto vozidle používa radarový snímač (tempomat), kameru na čelnom skle a údaje o trase navigačného systému. Arteon dokáže zobraziť obmedzenia rýchlosti pomocou fotoaparátu a súvisiaceho rozpoznávania dopravných značiek. Tento „pomocník rýchlosti“ predstavuje jasné zvýšenie komfortu najmä na dlhých diaľniciach s neustále sa meniacimi informáciami o rýchlosti. Súčasne je aktívny aj „pomocník zákrut“: pomocou údajov trasy navigačného systému môže vozidlo rozpoznať svoju polohu v rámci systémových obmedzení a nastaviť rýchlosť pri zákrutách či kruhových objazdov.
Adaptívny tempomat je aktívny v rozmedzí od 0 do 210 km / h a dokáže udržať požadovanú rýchlosť neustále. Vďaka systému regulácie rýchlosti môže systém zvýšiť pohodlie podľa popisu. Súčasne však nová generácia ACC môže tiež prispieť k zníženiu spotreby paliva vďaka funkciám prediktívneho brzdenia a akcelerácie.
V podstate: „Prispôsobivý regulátor rýchlosti ACC s reguláciou otáčok“ pomáha vodičovi v rámci systémových obmedzení a vodič si udržuje celkovú kontrolu nad vozidlom a súčasnou situáciou.
Nezabudnite dať like na našu Facebook stránku pre viac zaujímavostí!